یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات:

سرعت دسترسی به اینترنت با پروژه FTTX افزایش می یابد

مهديون

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹:۰۰


مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات در حال انجام برای افزایش سرعت دسترسی مردم به کاربردهای شبکه اینترنت گفت: اجرای پروژه فیبرنوری درب منازل یا FTTX می‌تواند افزایش قابل توجه سرعت اینترنت در حوزه دسترسی را سبب شود.

وایمکس نیوز - سعید مهدیون در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نقش سازمان فناوری اطلاعات در تغییرات سرعت و قیمت اینترنت با توجه به ساختار جدید این سازمان گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تنها مرجع تصمیم ساز در حوزه تصویب تعرفه‌ها است و تمامی اپراتورهای ارتباطی و ارایه کنندگان خدمات اینترنت نیز موظف به اجرای مصوبات سازمان رگولاتوری هستند، اما در مورد سرعت، کیفیت و چگونگی توسعه اینترنت، سازمان فناوری اطلاعات ورود کرده و برخی پروژه‌های شرکت فناوری اطلاعات نیز به این سازمان منتقل شده است.
وی با اشاره به پروژه شبکه ملی اینترنت که شروع آن در شرکت فناوری اطلاعات بود، گفت: این پروژه هم اکنون به سازمان فناوری اطلاعات منتقل شده است.
مهدیون با بیان اینکه در مقوله سرعت اینترنت باید دو موضوع را از یکدیگر تفکیک کرد، افزود: سازمان فناوری اطلاعات در مفهومی از اینترنت که مربوط به حوزه بین الملل می‌شود ورود نمی‌کند و این حوزه مصوبات قانونی خود را دارد. در مورد سرعت اینترنت بین الملل مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون‌گذار ورود کرده و برای آن عددی نیز پیشنهاد داده است.
وی افزود: اما در زمینه سرعت دسترسی برای کاربردهای اینترنت به نحوی که دسترسی مردم به شبکه برای انجام تمامی امور صورت گیرد کارهای جدی زیادی در حال انجام است.
مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به شبکه زیرساختی پروژه شبکه ملی اینترنت که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در حال آماده سازی است، گفت: از طرفی حوزه دسترسی با پروژه FTTX یا همان فیبرنوری درب منازل که از سوی وزیر ارتباطات مطرح شده است می تواند به افزایش سرعت بیانجامد.
مهدیون بیان کرد: برای کاربردهای سرعت دسترسی و امینت شبکه اینترنت اقدامات و طرح‌های مهمی در حال انجام است و تلاش‌های بسیاری برای افزایش سرعت دسترسی صورت گرفته است اما مصوبات قانونی آن نیز باید در نظر گرفته شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو